Prepius

Бріф-аналіз законодавства щодо діяльності приватних виконавців в Україні.

   З наближенням часу, коли перші приватні виконавці почнуть свою діяльність, все більше фахівців та звичайних громадян звертають свою увагу на це питання. Наведемо стислий аналіз, того як будуть діяти ці нові для України суб’єкти права, так як це відбувається в інших країнах світу.


   Згідно закону України №1403 «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» в чинній редакції від 02.06.2016р., в правове поле України вводиться поняття приватного виконавця. На сьогодні, більшість інших пов’язаних Законів та підзаконних актів, вже приведено у відповідності до цих змін. Наразі особи які хочуть стати першими приватними виконавцями України, подали заяви про проходження навчання, задля отримання відповідної сертифікації.

Слід зазначити, що приватний виконавець буде мати ті ж повноваження та й обов’язки, що й державний виконавець, але буди приймати на виконання обмежену кількість виконавчих документів (приватні виконавці не будуть займатися рішення адміністративних судів).


   Нижче наведена схема проходження процесу отримання посвідчення приватного виконавця.


   Одне з нововведень у діяльності виконавчою служби в цілому та приватних виконавців – це створення так званого страхування цивільно-правової відповідальності приватного виконавця. Цей пункт Закону, також був взяти з світової практики примусового виконання рішень суду і не є ексклюзивним в міжнародній правовій практиці. У зв’язку з цим приватний виконавець не має право вести діяльність без діючого договору страхування цивільно-правової відповідальності. Це пов’язано перш за все з іншим пунктом у новому законодавстві, а саме авансуванні відкриття виконавчого провадження. Згідно чинного законодавства України сума авансування складає 2% від суми стягнення, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати.


   В низці цих, позитивних та реформаторських за духом нововведень, також було скасовано добровільний період на сплату виконавчого збору боржником. Цей пункт виключає можливість на «без затратне» погашення заборгованості в рамках відкритого провадження. Однак він приводить законодавство у відповідність до духу самого поняття примусового стягнення, а також виключає величезну кількість можливостей для прояву корупції в цій сфері.


Андрій Боровик

Директор ТОВ "Тода групп"